Penderitaan mengajarku erti kehidupan sebenar. kesusahan jadikan aku kreatf. nasihat arwah ayah dan arimata ibu mendidik jiwaku jadi tabah mengharungi gelombang kehidupan yang sendat dengan buah cabaran dan dugaan.

Minggu, 15 Juni 2008

TAMBO



Teruja rasanya diri ini bila mendengar lagu 'PALUAN BERUNDUR' yang telah disampaikan oleh pasukan tambo Angkatan Tentera Malaysia, sewaktu berlangsungnya majlis perasamian Kawasan Rukun tetangga (KRT). Dengan penuh semangat anggota dari unit TAMBO mempersembahkan kehebatan mereka dengan lagu-lagu medly yang menyayatkan hati, selain meremangkan bulu roma. Betul-betul teruja.

Teringat kisah di tahun-tahun 1980an tatakala menyarungi baju celoreng. Aduhai, teringin rasanya hendak kembali ke zaman agresif dan lasak itu. teringin rasanya hendak berada semula di lapang sasar dan padang kawad, dan teringin rasanya hendak melakukan semula PT pagi bersama jurulatih yang baik tetapi tegas. teringat ketika sama-sama direndam di dalam 'kolam Sarimah' kemudian makan kuih gulung di atas landasan kapal terbang. semua itu kenangan dan aku tetap bangga kerana dalam diriku ada darah perwira. kepada mereka yang bergelar tentera, aku hormati mereka kerana aku tahu susah dan payah mereka bersabung nyawa mempertahankan tanah air tercinta ini.

Tidak ada komentar: