Penderitaan mengajarku erti kehidupan sebenar. kesusahan jadikan aku kreatf. nasihat arwah ayah dan arimata ibu mendidik jiwaku jadi tabah mengharungi gelombang kehidupan yang sendat dengan buah cabaran dan dugaan.

Rabu, 09 Januari 2008

1992 LAHIRNYA












LAMBAIAN TERAKHIR


Diterbitkan pada tahun 1993 kalau tak silap ingatan saya. LAMBAIAN TERAKHIR, pertama kalinya diterbitkan oleh Marwilis Publisher, kemudian dipindahkan kepada ZEBRA EDITIONS.

Rangsangan untuk menulis novel tersebut terbetik selepas saya menyeberangi sungai Kuala Tat. bagaimana saya cuba menyusuri detik-detik nestapa penghuni sempadan yang mencari dan mengais rezeki dengan hanya menjadi tukang penambang.

Hasil dari nestapa itu, saya lahirkan LAMBAIAN TERAKHIR dan bagi saya saat itu merasa seronok dapat lahirkan novel tersebut. Biarpun ianya barangkali novel biasa bagi penulis hebat, namun saya dapat lahirkan siratan pengalamn itu adalah sesuatu yang cukup berharga, kalau pun ianya tidak semahal harga seketul emas, setidak-tidaknya ianya semahal harga perak yang berada di istana.


Tidak ada komentar: