Penderitaan mengajarku erti kehidupan sebenar. kesusahan jadikan aku kreatf. nasihat arwah ayah dan arimata ibu mendidik jiwaku jadi tabah mengharungi gelombang kehidupan yang sendat dengan buah cabaran dan dugaan.

Selasa, 11 Desember 2007

HAK NI PUN NOVEL HAK KAWE TULIS


BENCI DALAM RINDU: tajuknya sudah menggambarkan kelok-kelok cinta remaja. apa pun ada sesuatau yang menyuntik rindu pembaca bila membaca novel terbitan TINTARONA ini.

watak utamanya dalam BDR ini sarat dengan disiplin dan kegigihan dalam usaha memastikan kejayaan di dalam pelajaran. rintangan dan ribuan kesusahan dihadapi dengan tenang tabah, gigih cekal, beristiqamah dan bersemangat meskipun diejek dan dipinggirkan kerana si hero ni tidaklah "smart" dan "handsome."

namun di dalam pelajaran, semua itu tidak penting kerana aksesori itu hanyalah untuk santapan mata bukan minda. justeru, keterpinggiran hero hanyalah dugaan remaja di alam persekolah, cintah dan rindu.

pun hero tetap dengan keheroannya. meskipun dia hero susah baik dalam kehidupan dan segalanya apa lagi dengan wajah yang tidak smart handsome bagi Khairunnissa.

Dia tidak pernah bercakap dnegan Khairunnisa tetapi kenapa gadis berwajah ayu itu membencinya sedangkan dia tidak pernah bertanyakan biografi gadis berada itu.

Bacalah BENCI DALAM RINDU. Ada sesuatu yang mahu disampaikan pengarang.

Tidak ada komentar: