Penderitaan mengajarku erti kehidupan sebenar. kesusahan jadikan aku kreatf. nasihat arwah ayah dan arimata ibu mendidik jiwaku jadi tabah mengharungi gelombang kehidupan yang sendat dengan buah cabaran dan dugaan.

Sabtu, 01 Desember 2007

TERBITAN DBP


SUTERA, ANTARA KARYA YANG SAYA SAYANGI.

Kisah bagaimana seorang remaja yang kasihkan binatang. cerita yang biasa tetapi di garap dalam bahasa yang cukup luar biasa.

Syukur, idea baik ini menghasilkan manuskrip yang baik dan boleh diterbitkan. bila melihat gajah, saya terpanggil untuk menghasilkan sebuah novel remaja bertemakan sedemikian. terima kasih kepada En. Abdul Ahmad DBP yang berhempas pulas mengedit manuskirp saya.

banyak saya selitkan nilai murni di dalamnya. ada juga saya nyatakan kepentingan daun-daun kayu yang terdapat di dalam hutan kepada manusia. Antaranya daun samak.
Selain dijadikan ulam, daun tersebut satu waktu dulu digunakan buat menyamak tali supaya tali menjadi kukuh dan tahan lama.

Kalau jadi teks sekolah lagi baik!






Tidak ada komentar: